söndag 8 juni 2008

Två utmaningar till

Det blev två utmaningar till idag, kunde inte låta bli!

Första utmaningen var att skapa monokromatiskt (olika nyanser av samma färg). Jag valde att göra ett grönt kort med papper från Cloud 9.




Den andra utmaningen som jag valde att göra var även den en BOM, och man skulle scrappa om sin passion. Ämnet var ganska givet då jag älskar att åka skidor.


Min passion för skidåkning började tidigt. Redan i 4-års åldern så fick vi skidor som man spände fast på fötterna. Jag vet inte hur många varv vi åkte på gärdet nedanför huset. När vi började skolan så tillbringade vi alla lov och även en del helger uppe i vår stuga i Sälen. Som tonåring drömde jag om att bli skidlärare och gjorde då praktik i skidskolan under alla skolloven. Inte för att skolan krävde det, utan för att jag själv ville. Jag uppfyllde senare den drömmen.
De senaste åren har jag inte haft möjlighet att åka lika ofta som när jag var yngre. Men det är fortfarande något magiskt med de första svängarna för säsongen. Jag vet inte vad det är i skidåkningen som lockar mig mest, men jag tror det är kombinationen av fart och frihetskänsla. Och känslan av kontroll, det här är verkligen något jag kan och behärskar. Jag hoppas verkligen jag kan föra min passion vidare till mina framtida barn så de får uppleva hur underbart det är att åka skidor!




Någon som vill komma och städa åt mig? =)


Inga kommentarer: