söndag 18 januari 2009

Årets första LO!

När alla saker ändå var framdragna och utspridda i vardagsrummet så passade jag på att göra årets första layout. Känner att jag är inne i en kreativ tankeprocess, och det är riktigt kul. Jag vill göra ännu fler lo's nu så det kommer säkert bli några fler.

Bakgrunspappret är från Maja Design, och heter Paula 1. Kunde bara inte klippa sönder detta papper då det är helt ljuvligt. Pappret bakom fotot är från samma serie, Paula 2. Blommor och spets från olika swappar. Alfabetet är QK Washington. Jag gillar verkligen alfabetet men det är lite svårt att använda. Tycker det passar bäst till lo's med bara ett ord i rubriken. Och jag använder gärna engelska till rubrikerna, tycker vissa ord låter bättre då helt enkelt.
Har stansat varje bokstav två gånger och limmat ihop dem så att det blir en liten skugga. Eftersom bakgrundspappret är så fint i sig, så tycker jag inte det behövs så mycket dekorationer.

Ursäkta det dåliga fotot, men det börjar bli mörkt och jag orkar inte scanna in lo'n.

2 kommentarer:

Erica sa...

En jätte fin LO. Förstår att det inte gick och klippa sönder ett så ljuvligt kort. Jätte fina bröllopskort du gjort nedan.
Ha det gott!
Erica

Anonym sa...

Underbar LO, jag borde också göra några LO´s, det känns som det är 100 årsedan sist...

//Malin