söndag 17 januari 2010

En altrad ask

Jag har gjort mitt första altrade projekt. Det blev en ask att ha smycken i. Inte för att jag har så mycket smycken, men just nu ligger de i en enda röra i byrån. Genom att lägga dem i en ask så är de åtminstone samlade.

Började med en ganska stor pappask, brun och tråkig. Klädde in hela asken med cardstock och dekorerade. Blev riktigt nöjd, färgerna blev så fina. Längs med kanten på locket har jag klistrat fast blommor utstansade med min nya Nellie Snellen floral punch. Den både stansar ut och embossar blommorna, riktigt användbar. Jag har köpt den här.


Asken odekorerad

Den färdiga asken

Mycket blommor i ena hörnet. I mitten på varje blomma sitter en halvpärla. Har också använt pärlfloss och Trinket Pins från Maya Road.

En swirl gjord med pearl maker på OH-plast. Har haft ett papper under som mall och sedan gjort swirlen på plasten. När det torkar så klipper man ut det. En bra tutorial finns här.

Del av kanten med Nellie Snellen blommorna.

Det här var kul att göra och kan säkert blir fler askar!

5 kommentarer:

Suz sa...

Underbar ask! Fantastiska färger,så snyggt komponerat!

Suz

Åsa/asamia sa...

Underbart fint!

Nina sa...

Å vilken fin ask! Nu fick jag idéer till nästa ask om det blir någon framöver!
Superfina färger!
Kram Nina

Malin/Turbomalin sa...

Superfin ask, underbar färgsammanstättning. :)

Scrap o Tryck i Vedum sa...

Vilken fin ask du har altrat !!!